dinsdag 7 januari 2014

Decorate It Yourself: Mijn After Christmas Decoraties


Het opruimen van de kerstspullen gaf me gister een beter gevoel dan ik had verwacht, toen de kerstboom eenmaal buiten stond voelde het eigenlijk wel prettig om weer lekker de ruimte te hebben.
Na wat poetsen en stofzuigen kon ik lekker aan de slag met het neerzetten van wat nieuwe decoraties, uiteraard nog wel met een knipoog naar de winter!
De krans op de foto heb ik vrijdagavond gekocht in het tuincentrum De Boet in Hoogwoud, ik was  daar gezellig samen met mijn vriendin, onze variant op een Girls Night Out! ;-)
Ook het krijtbord label komt bij het tuincentrum vandaan, ik heb er zelf 'winter' opgeschreven.
Het duifje kwam uit de kerstboom en heeft een nieuw plaatsje in de krans gekregen.


De schouw stond met de kerst vol met allerlei spulletjes en sfeerlichtjes, ik heb het nu met een paar eenvoudige decoraties weer tot een rustig geheel terug gebracht.  De kleuren een zijn op elkaar afgestemd en dit keer heb ik gekozen voor decoraties die vrijwel gelijk van hoogte zijn. Het houten huisje heb ik in november van een andere vriendin cadeau gekregen voor mijn verjaardag, dit huisje kan scharnieren en plaats je eenvoudig om een sfeerlichtje heen.  Het lampje heb ik een aantal weken voor een prikkie gekocht bij de Action!


Tijdens de opruiming van de kerstshow bij het tuincentrum De Boet, heb ik nog 2 kleine geweien meegenomen, deze heb ik onderaan het lampenvoetje gelegd.



Van deze rustige decoraties kan ik toch ook wel weer erg genieten!
Aan de andere kant van de kamer hebben we een soort gelijke schouw, hier heb ik de decoratie nog eenvoudiger gelaten.


Ik merkte dat het erg storend werkte als ik, op de hoeken van de schouw, naast de decoratie nog andere dingen neerzette, dan kwam het geheel niet meer zo mooi tot zijn recht als dat het nu doet.
De berkentakken in het vaasje komen ook uit de kerstboom vandaan, ik had ze daar als extra decoratie en opvulling ingelegd, de andere duifjes uit de kerstboom hebben nu hier hun nieuwe plekje  gevonden.


Om de winter nog een beetje te benadrukken heb ik hier nog een paar wit geschilderde sparrenkegels gebruikt.

Het huis oogt nu evengoed weer gezellig, ondanks dat er heel wat kerstdecoraties verdwenen zijn!

Ook in 2014 ga ik door met het bloggen over decorate it yourself dingen om je wat inspiratie en tips te geven. Tevens kun je mij mailen voor advies als jezelf niet goed weet hoe je je huis moet decoreren, wie weet kan ik je wat tips geven! Mail gerust je vragen of problemen naar info@jalien.nl, je ontvangt Gratis advies.


~ Irene ~     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten