dinsdag 28 januari 2014

Decorate It Yourself : Berkentak met lichtjes...


Decorate It Yourself - Jalien Cozy Living

Vorige week ben ik weer 'aan de schuif ' gegaan in huis, wat meubeltjes en spulletjes verschoven en op een ander plekje gezet. Ik heb in de kamer waar de eetkamertafel staat wat extra ruimte gemaakt zodat we daar binnenkort een kerkbank neer kunnen zetten.

Als ik aan een kerkbank denk, dan denk ik aan een mooie 'oude' kerkbank met sierlijke vormen en decoraties. Nou zo'n kerkbank hebben we helaas niet... die van ons is erg recht en strak, eigenlijk nog een echt DIY-project waar ik wat van wil gaan maken. De kerkbank komt uit onze oude kerk die inmiddels om getoverd wordt in een aantal woningen, het leek me wel een leuk aandenken.

Aan de schuif dus om ruimte te maken, zodat we de maat voor de bank kunnen bepalen.
Decorate It Yourself - Jalien Cozy Living

De berkentak die ik in de hoek van de kamer heb geplaatst was het slachtoffer van een van de harde stormen vorig jaar. Hij lag al een poosje op een grasveld in een plantsoen bij ons in de buurt en ik dacht in eerste instantie dat de tak te klein zou zijn om als 'boom' in de woonkamer te kunnen functioneren. De tak bleef echter maar in het plantsoen liggen en het leek er steeds meer op dat het toch echt de bedoeling was dat 'ik' hem mee zou nemen.
Op het moment dat ik de tak van de grond raap en hem bovenop mijn fiets leg begin ik een vaag vermoeden te krijgen dat de tak toch wel wat groter is dan ik in eerste instantie dacht... de tak door de voordeur naar binnen trekkende en door de smalle gang bevestigde deze gedachte nog sterker ;-).
Eenmaal in de woonkamer heb ik de tak rechtop in de hoek van de kamer gezet, met een touwtje om de beugel van de verwarmingsbuis zodat hij mooi rechtop blijft staan, hij bleek precies groot genoeg te zijn! Voor de sfeer heb ik er nog gezellig een snoertje met lichtjes ingehangen.

Decorate It Yourself - Jalien Cozy Living

Onderaan de berkentak heb ik een gezellig oud kastje geplaatst met daarop diverse decoratie spulletjes. Over het algemeen hou ik mijn decoraties vaak rustig en subtiel, dit keer wilde ik graag een beetje uitpakken en heb ik naast mijn beeldje een aantal 'oude' geur flesjes neergezet (gekocht in een tuincentrum) ik heb voor 3 flesjes gekozen waarvan 2 dezelfde maat hebben en de derde een slag groter is. Twee  boekendoosjes en een ketting maken het geheel af.
De paspop was ook op zoek naar een ander plekje, ik heb haar naast het kastje geplaatst omdat ze een mooie overgang vormt van hoog (de berkentak) naar laag (het kastje). 

Decorate It Yourself - Jalien Cozy Living

De natuur heeft ons zoveel moois te bieden en ik maak hier graag dankbaar gebruik van, ik hou daarom altijd mijn ogen open voor schatten uit de natuur als we buiten zijn. De berkentak brand 's avonds gezellig en is een echte sfeermaker geworden!

Zo ontstaat er dan weer een heel cozy hoekje in huis....... ;-)

~ Irene ~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten