dinsdag 21 januari 2014

Decorate & Do it Yourself !


DIY doodle bord / DIY reusable doodle pictureframe * Jalien Cozy Living *

Vandaag een Doe het jezelf idee samen met een Decorate It Yourself idee!
Ik heb gistermiddag lekker wat tijd doorgebracht in ons tuinhuis, een huisje (schuur mag het echt niet meer heten, daar is het te mooi voor!) in de tuin waar ik een prachtige ruimte heb om allerlei creatieve dingen te ondernemen. Vanwege verschillende verbouwingen en lekkages stond mijn tuinhuis om de haverklap vol met allerlei spullen (troep) en kon ik er niet lekker gaan zitten.
Vorige week heb ik er flink de bezem door gehaald en nu kan ik het tuinhuis weer fijn gebruiken!


DIY doodle bord / DIY reusable doodle pictureframe * Jalien Cozy Living *

Gistermiddag was eigenlijk de eerste keer sinds lange tijd dat ik daar weer lekker kon gaan zitten, gezellig met het petroleum kacheltje aan!

Een oude fotolijst die ik een keer van mijn vriendin heb gehad met de opmerking 'kijk maar of je er nog iets mee kan' moest er gistermiddag aan geloven, het werd tijd voor een tweede leven ;-)


DIY doodle bord / DIY reusable doodle pictureframe * Jalien Cozy Living *

Ik heb de achterkant en de glasplaat uit de lijst gehaald, zodat ik de lijst makkelijk kon schilderen.
De krijtverf  Fleur van het merk To Do werkt heel prettig en is zo droog, ik heb voor de lijst voor een mooie antraciet kleur gekozen. Er bestaat een primer van het zelfde merk, dit zorgt voor een betere hechting op de onderlaag, helaas had ik dit niet voor handen en heb ik de lijst gewoon direct geschilderd. Met 1 laag dekt hij al behoorlijk goed, de verf smeert lekker uit en is behoorlijk zuinig in gebruik mits je het goed uitsmeert!
Ik heb de lijst een dunne tweede laag gegeven voor een dekkend resultaat.

DIY doodle bord / DIY reusable doodle pictureframe * Jalien Cozy Living *

Wanneer de lijst goed in de verf staat kun je de achterkant bekleden met papier, ik heb gekozen voor zwart cadeaupapier, maar je kunt er uiteraard ook een fleurig papiertje voor gebruiken!
Als de lijst droog is kun je de glasplaat en de beklede achterkant weer voorzichtig in de lijst stoppen.


Met een witte krijtstift (gekocht bij krijtstiften.nl, maar ook verkrijgbaar bij Bruna) heb ik op het glas getekend en geschreven. Het handige van krijtstiften is dat je het met een vochtige doek zo weer weg kunt vegen en iets nieuws kunt tekenen.  Zo kun je eenvoudig  je eigen kunst maken en verwisselen!
Je kunt ook white board stiften gebruiken en je fotolijst gebruiken als memo bord. (ook leuk voor de kinderen!)

doodle bord / DIY reusable doodle pictureframe * Jalien Cozy Living *

Ik zou bijna de Decorate It Yourself tip vergeten! Plaats je eigen kunstwerk in het middelpunt en decoreer het af met wat verschillende spulletjes. Ik heb aan de rechterkant een bloempot met een plantje geplaatst, een aan de linkerkant 2 sfeerlichtjes en een houten doosje. Waar je voornamelijk op moet letten is dat je je kunstwerk het grootste decoratie item laat zijn, daarbij plaats je diverse decoratie spulletjes in verschillende maten. 

Tot volgende week!

~ Irene ~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten