vrijdag 8 november 2013

DIY: Luiertaart Maken


Van de week kreeg ik de opdracht om een luiertaart te maken voor een jongen, het blijft leuk om zo'n taart te maken. Vandaag laat ik je aan de hand van deze luiertaart zien hoe je zelf  zo'n luiertaart in elkaar kunt zetten.


Ik heb gebruik gemaakt van 3 opbergtrommels van de Ikea. Alle 3 de trommels zijn gevuld met luiers, hiervoor was 1 pak luiers New Born (2-6 kilo) met 80 stuks van de Kruidvat voldoende.
Dakpansgewijs heb ik de luiers in de trommels gelegd.
De 3 op elkaar gestapelde trommels vormen een mooie basis voor de luiertaart.


Na het vullen van de trommels kun je lekker aan de slag gaan met het decoreren van de luiertaart.
Ik heb ter decoratie wat speelgoed, boekjes, sokjes, lepeltjes en een dieren washand gebruikt.
De auto boven op de trommel heb ik met cadeaulint vastgebonden, net als het beertje dat op de auto zit. De boekjes zitten ook vast met een stuk cadeaulint, de sokjes kon ik een stukje onder de deksel laten klemmen.  Je kunt zelf bepalen hoe vol je de taart wilt maken, mijn budget had ik inmiddels bereikt.  Met nog wat cadeaulint krullen maak je de taart nog wat feestelijker, verdeel deze over de taart. 




De laatste stap is het inpakken van de taart. Ik gebruik hier een groot stuk cadeauplastic voor, zo blijf je de taart mooi zien en ziet het er feestelijk uit! Nog een strik van cadeaulint en klaar is je luiertaart!

Fijn weekend en tot maandag!

x Irene x


Geen opmerkingen:

Een reactie posten