maandag 4 november 2013

Cookie Time!


Cookies Quote - Jalien Cozy Living

Sommige dagen vragen gewoon om lekkere koekjes........  Gisteren was het zo'n dag voor ons, een heerlijk rustige zondag, die gewoon om een koektrommel vol koekjes vroeg!
Iets wat eigenwijs vond ik de ingrediënten voor het deeg wat weinig, ik wilde wel graag een hele berg koekjes maken samen met mijn zoon. Ik heb het recept verdubbeld... en dat heb ik geweten. ;-)
Al lang nadat mijn zoon er de brui aan had gegeven, zat ik nog dapper koekjes te bakken, de ene lading na de andere. Onze combi magnetron heeft denk ik zes keer het zelfde ritueel uitgevoerd eer alle koekjes gebakken waren. Maar heerlijk dat het rook in de keuken en de koektrommel zit tot de nok toe vol! Daar kunnen we de komende dagen dan ook nog lekker van genieten.

Wil je ook heel graag een grote berg zandkoekjes bakken?
Houd je dan vooral aan dit recept! ;-)

2 eierdooiers
400 gr bloem
200 gr witte basterdsuiker
300 gr koude boter

Meng alle ingrediënten goed door elkaar tot het een kruimelig deeg vormt. Vorm met koude handen een bal van het deeg en omwikkel het met vershoudfolie. Laat het deeg 30 minuten in de koelkast opstijven voor je er koekjes van gaat maken.
Bestuif je werkblad met wat bloem om vastplakken van het deeg te voorkomen, steek met een koekjessteker leuk vormpjes uit het deeg. (of vorm platte koekjes met je handen)
Verwarm de oven voor op 180 graden en bak de koekjes gaar en bruin in 15 á 20 minuten.
Laat de koekjes afkoelen op een rooster.

Je kunt evt. je deeg nog kleuren met 1-2 theelepeltjes cacaopoeder.
Stukjes noot of chocolade kun je ook door het deeg mengen.

Succes verzekerd voor een koektrommel vol koekjes!

Fijne maandag & nieuwe week!

x Irene x


Geen opmerkingen:

Een reactie posten