maandag 14 oktober 2013

'Hallo' een prachtig cadeautje!

Quote - a simple hello can be a gift for another - Jalien Cozy Living
Bron: Eigen Ontwerp

Ik maak er soms een sport van om zo vaak mogelijk op een dag 'Hallo' te zeggen tegen mensen die ik tegen kom. Wanneer ik een bekende zie gaat dit eigenlijk automatisch, maar juist dat 'Hallo' tegen een onbekende zeggen vind ik leuk. Ik ben altijd benieuwd naar hoe die onbekende zal reageren en hoe hun stem zal klinken. Soms krijg je een blik van 'heb je het tegen mij? Ik ken jou helemaal niet..' anderen doen net (tenminste dat denk ik) alsof ze je niet gehoord hebben, maar over het algemeen krijg ik toch vaak wel een vriendelijk 'Hallo' terug en dat maakt mij blij!
Het geeft me zelfs een kick als ik een 'Hallo' terug krijg van iemand waarvan ik eigenlijk geen antwoord had verwacht, juist dat verrassende maakt het zo leuk!

En zo zat ik van het weekend eens te denken, als dat woordje 'Hallo' mij blij maakt, maak ik misschien met mijn 'Hallo' ook iemand anders wel blij en ben ik zonder dat ik er erg in heb kleine cadeautjes aan het rond strooien!  (ik snap nu nog beter waarom de Sint niet met pensioen gaat!)
Stel nou dat meer mensen zoals ik, wat vaker 'Hallo' tegen een ander zouden zeggen, gewoon tegen iemand die je tegen komt. Het is een kleine moeite en het kost je niets! Het idee alleen al dat je met een simpel woord iemand blij kunt maken, al is het er maar 1 op de 10, dat is toch eigenlijk reden genoeg om het te doen? 
Ik ga rustig verder met het rond strooien van mijn 'Hallo', en wellicht denk je nu 'Hallo, ik doe lekker met je mee!' ;-)

Fijne week!

x Irene x    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten