maandag 2 september 2013

Een klein woordje...

Quote - design Jalien Cozy Living


Joepie! Een nieuwe maandag waar ik weer vol goede moed aan mag beginnen!
Ik weet niet hoe jouw week er de komende dagen uit ziet, de mijne staat in het teken van werken, de kinderen naar en van school brengen/halen, het huishouden en opruimen! Allemaal dingen die ik 'mag' gaan doen. Sinds ik heb ontdekt dat het woordje 'mag' zoveel meer kracht en energie geeft dan het woordje 'moet' (ik moet werken, ik moet de was doen, ik moet de kids naar school brengen, ik moet boodschappen... oja.. ik moet ook nog opruimen) gebruik ik dit voor alles wat ik gepland heb staan.

Iets wat ik 'moet' wekt bij mij direct een negatief gevoel op, ik wil namelijk helemaal niets 'moeten', ik heb een hele grote hekel aan iets 'moeten'! En zodra ik denk dat ik iets echt 'moet' lijkt het wel alsof ik hier direct mee in gevecht ga.
Hoewel boodschappen doen iets is wat wel gebeuren moet, simpel weg omdat je toch wil eten, voelt het toch erg prettig als ik zeg ' Ik mag boodschappen doen'. Het voelt vrijer, alsof ik zelf veel meer de keuze heb in de dingen die ik ga doen en dat zorgt ervoor dat ik een stuk relaxter aan een nieuwe week begin!

Heb jij ook vaak het gevoel dat je nog zoveel 'moet'? Probeer het woordje 'moet' dan ook eens te vervangen voor 'mag'. Het veranderen van een klein woordje, kan grote positieve gevolgen hebben!

Succes en een hele fijne maandag!

x Irene x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten