vrijdag 27 september 2013

DIY: Sfeervol Hart



Ik liep deze week de Big Bazar weer eens binnen, eigenlijk alleen om eventjes rond te neuzen, ze verkopen er vaak van die leuke 'hebbedingetjes'.
In het schap van de woondecoratie lagen leuke foam-bloemen en er begonnen in mijn hoofd weer allerlei creatieve radartjes te draaien. Na wat verder snuffelen vond ik nog een leuk houten hart en een vogelhuisje op een stokje. Daar kon ik wel wat mee! ;-)

Omdat het eindresultaat zo leuk is geworden, laat ik je graag aan de hand van wat foto's zien hoe ik dit gemaakt heb.


Wat heb je nodig?

* Houtenhart
* Foam-bloem
* Klein vogelhuisje op tuinsteker/stokje
* Touw / Binddraad
* Lijm
* Boormachine (accu) + 4mm boor.




Hoe ga je te werk?:

Leg je bloem en vogelhuisje zo op het hart dat alles er mooi op past.
Teken met een potlood aan weerszijden van de steel van de bloem twee puntjes af, hier komen
de gaatjes waar je het touwtje door heen steekt om de bloem vast te binden op je houtenhart.




Boor de twee gaatjes in het hart, rijg het touwtje er doorheen. (steek vanaf de achterkant naar voren)
Bind met het touw de bloem vast, met een een beetje 'piele' moet je het draadje twee keer door het gaatje kunnen steken, zodat je een knoopje aan de achterkant van het houtenhart kunt maken.



Nu je bloem vast zit op het houtenhart wordt het tijd voor het vogelhuisje!
Aan mijn vogelhuisje zat een lang houtenstokje, gelukkig kon ik deze makkelijk uit het vogelhuisje trekken. Mocht het stokje erg vast zitten dan kun je het altijd even afzagen.



Voor het vastplakken van het vogelhuisje heb ik gewone hobbylijm gebruikt, smeer de achterkant van het vogelhuisje goed in met de lijm en druk het stevig vast op het houtenhart, onder de bloem. 
Laat je creatie goed drogen voor je hem op hangt!

Klaar is je Sfeervol Hart ! Een leuk DIY idee om van het weekend lekker mee te 'fröbelen'! 

Veel fröbel plezier!

x Irene x 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten