dinsdag 10 september 2013

Decorate It Yourself: Subtiel & Puur


Ik hou van warme pure materialen, die in hun eenvoud al een waar decoratie stuk zijn.
Deze grillige stronk heb ik in de herfst van vorig jaar in het bos gevonden, hij was toen nog nat en behoorlijk vies. In eerste instantie heb ik de stronk buiten op een droge plaats gelegd zodat hij langzaam op kon drogen en alle eventuele bewoners een ander huisje konden gaan zoeken. ;-)
Van de zomer heeft hij een poosje op een zonnige plek gelegen zodat hij door en door goed droog kon worden. Na een flinke borstelbeurt mocht de stronk uiteindelijk naar binnen.

Met een mooie zijdebloem breng je een subtiel accent aan op de stronk, de zachtroze kleur combineert mooi met het licht bruine van de stronk en laat het tot een geheel vormen.
Een eenvoudige decoratie die het verdient om als pronkstuk op een grote tafel of kast te liggen, zonder dat daar veel poespas aan toegevoegd wordt. (teveel tierelantijntjes brengt onrust en werkt verstorend op de eenvoud van deze decoratie)

Uiteraard kun je de bloem vervangen door een andere bloem of kleur, zodat je je decoratie kunt mee laten wisselen met de seizoenen of naar je eigen kleurenpalet in huis. 
 

Jalien Cozy Living - Decorate It Yourself

                                                                            ~ ** ~

Jalien Cozy Living - Decorate It Yourself

Nu de herfst dichterbij komt merk ik dat ik zelf ook behoefte krijg aan ingetogen kleuren.
De fleurige en kleurige bloemen maken weer plaats voor eenvoudige decoraties in aarde tinten.
Op het moment heb ik twee van deze lantaarns in mijn vensterbank staan, aangepast op de veranderingen buiten.

Jalien Cozy Living - Decorate It Yourself

In het voorjaar kwamen er prachtige gedroogde bloemen van mijn hortensia af, ik heb ze bewaart zodat ik ze nu kan gebruiken als decoratie. De eenvoudige bloempot vormt vanwege zijn kleur en model een rustig decoratie en past prima bij de tinten van de lantaarn en de gedroogde hortensia.

Jalien Cozy Living - Decorate It Yourself

Durf voor Subtiel en Puur te gaan deze herfst, het brengt rust en eenheid in huis.

x Irene x

Ps: Heb je nu problemen met het decoreren van je huis en zou je het fijn vinden om wat hulp te krijgen, stuur me wat foto's van jouw interieur / probleem hoekjes en ik geef je Gratis tips om je te helpen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten