maandag 26 augustus 2013

Stille Wateren...

stephen hawking
Bron Foto: dirtybeatzz.tumblr.com

Vandaag een quote die echt bij me past!
Ik ben een stil en rustig mens van buiten, maar van binnen is het dag in dag uit spitsuur!
Werkelijk waar, ik denk dat je mijn gedachten rustig kunt vergelijken met spitsuur op de snelweg, de ene gedachten dringt zich op achter de andere, de hele dag door spring ik met mijn gedachten van hot naar her en weer net zo makkelijk terug.
Een fijn brein, dat me mede hierdoor ook van veel creatieve gedachten voorziet en altijd wel een oplossing voor een probleem weet te vinden.
Iets minder prettig is het feit dat het verwerken van allerlei prikkels van buiten af, heel wat moeizamer gaat dan bij een 'normaal' mens. Mijn hoofd is eigenlijk al 'vol' waardoor nieuwe prikkels in de wachtrij komen te staan. Een te grote hoeveelheid aan onverwerkte prikkels geven uiteindelijk lichamelijke klachten, zoals ik vorig jaar in alle hevigheid heb onder vonden.
Gelukkig begin ik mezelf en mijn eigen lijf steeds beter te leren kennen (Hoera en dat al na 34 jaar!)  en accepteer ik dat het er in mijn hoofd gewoon een beetje anders aan toe gaat dan bij een ander.
En dat brengt een heel klein beetje rust! ;-)

Fijne maandag!

x Irene x



Geen opmerkingen:

Een reactie posten