dinsdag 20 augustus 2013

Decorate It Yourself : Kringloop spulletjes


Het is je vast al wel bekend dat je bij de kringloopwinkel heel wat leuke spulletjes kunt vinden. Ik wil je aan de hand van de volgende foto's laten zien dat je je gevonden spulletjes  heel goed met elkaar kunt combineren, zonder dat ze wat kleur betreft echt bij elkaar passen. 


Ik heb voor dit voorbeeld 4 dingen bij elkaar gepakt, allemaal spulletjes die je misschien niet zo snel zou combineren omdat ze alle 4 zo anders van kleur zijn.
Het leuke opgeschilderde dienblad vormt de basis van dit geheel, daarnaast heb ik een wit melk kannetje, een porseleinen doosje en een glazen vaasje gepakt.
Het vormt zo bij elkaar op het blad nog niet echt een gezellig geheel maar dat geeft niet, daar gaan we wat aan doen! ;-) 
Door de verschillende kleuren, vormen en materialen geef je het geheel al wel wat speelsheid en dat vormt een goede basis.


De bloemen vormen in deze opzet de verbindende factor, zij zorgen ervoor dat al je verschillende spulletjes plotseling heel goed samen gaan en dat je een gezellig tafereeltje krijgt.
Het groen van het blad komt terug in het groene glazen vaasje, de roze kleur van de bloemen geeft het geheel een frisse aanblik waardoor de donkere spulletjes lang zo saai niet meer ogen.
De losse bloem op het dienblad maakt het geheel af en vormt op deze manier een onzichtbare verbinding met de bloemen in het vaasje, waardoor alles tot een mooi geheel komt.


Probeer het ook eens uit! Je hebt vast nog wel wat spulletjes in je kast staan, verzamel 4 dingen en zorg hierbij dat 1 daarvan voor een duidelijke basis zorgt. Rangschik je spulletjes gezellig bij elkaar en voeg er wat (zijde) bloemen aan toe. Gezellig en knus en het hoeft niet veel te kosten, vaak geven eigen spulletjes net dat beetje extra sfeer dan spulletjes die je in de winkel koopt en helemaal perfect
op elkaar zijn afgestemd.

Durf je mij je eindresultaat te laten zien? Stuur me dan vooral een voorbeeld van jou gezellige tafereeltje! En wanneer het je niet zo goed lukt.. geen nood! Ook dan mag je me een foto sturen en wie weet kan ik je wat tips geven.

Volgende week dinsdag weer wat nieuwe Decorate It Yourself Tips! Tot dan!

x Irene x




Geen opmerkingen:

Een reactie posten